Karel

Karel is een zwart witte meneer die op leeftijd begint te raken. Met zijn 15 jaar is hij zeker niet meer de jongste en dat hij al het één en ander heeft mee gemaakt is wel aan deze man af te zien. Hij heeft amper nog iets in zijn bekje zitten qua gebit, maar dit weerhoudt hem er zeker niet van om brokjes te versmaden. Waar we wel rekening mee houden is dat deze niet heel erg groot zijn en dan gaat dat super. Om ervoor te zorgen dat hij voldoende vocht binnen krijgt, mag hij twee keer per dag wat natvoer eten. Hier gaat hij dan ook echt even voor zitten, want hij heeft immers de hele dag de tijd.

We noemen hem ook wel eens Mister Grumpy, omdat hij als een echt oud mannetje soms wat chagrijnig uit de hoek kan komen. Hij geeft zelf heel duidelijk aan wanneer hij wat kriebeltjes wil en wanneer hij daar juist helemaal geen zin in heeft. Kinderen zijn voor deze meneer veel te veel drukte en ook over andere katten in zijn omgeving heeft hij hele duidelijke ideetjes. Deze zijn echt niet welkom.

Hij is niet meer de meest atletische kat en kilometers lopen zit er voor deze gozer ook niet meer in. We denken dan ook dat hij het fijn zou vinden om te genieten van zijn pensioenjaren met een ruim afgezet balkon of dakterras.